Beşiktaş’lı yıllarım üzerine – 3. Yıldız Özel 

Dün gibi hatırlıyorum, 80 lerde Milliyet Gazetesi eki olarak verilen ve çerçeveli olarak babamın odasında yıllarca asılı duran Beşiktaş posteri fazla geleneksel evimizde en sevdiğim sanat eseriydi. Yıllar sonra çerçevenin camı kırılsa da ve o beyaz detaylı mükemmel kartal posteri sararsa da anneme rağmen o çerçevenin hiç o duvardan inmediğini hatırlarım. 

Benim babam Beşiktaş semtinde büyümüş yahut dolmabahçe sokaklarından geçmiş biri değil, köyden fazla çıkmamış bir çiftçiydi , fanatik Beşiktaş taraftarı bir çiftçi… annem bir maçta sinirden sandalye kırdığını anlatır, metin ali feyyaz hayranı olduğunu da arkadaşlarından duydum, onun kucağında Beşiktaş maçını TRT de izlediğimi hatırlarım ve hatırladığım en eski hatıram budur. Velhasıl bu tutku ben de aslında genetiksel ve muhtemelen en sevdiğim genlerim bunlar (göz olmadığı kesin). 

Yine efsane Sergen attı şampiyonluk geldi maçıyla ilgili bir anımda dün gibi tazedir, şampiyonluğun ertesi sabahı annemin beni okula hazırlama telaşıyla söylenmeleri devam ederken ben bir elimde kumanda bir elimde pantolonum Beşiktaş şampiyon oldu mu diye kanallar arasında dolaştığım ve belkide son kez bir pazartesi okula mutlu gittiğim o günü unutmuyorum… 

İlkokul öğretmenimin tayini çıktığında hatıra defterime yazdığı “sarı fırtına” başlıklı veda yazısı da ben de o zaman tarifi zor gurur yaşamıştı. Çünkü fanatik Galatasaray lı olduğunu bildiğimiz ve çıplak gözle izlediğim belki de en yetenekli insan olan o genç öğretmen, bu lakabı bana Beşiktaş efsanesi Metin Tekin den esinlenerek vermişti ve bunu zaman sonra anladığım da çok iyi hissettiğimi nasıl unutabilirim…

Gururlu ve utangaç bütün çocukların kronik hastalığı suskunluğum,  sadece Beşiktaş ın adı geçen yerlerde kendini göstermezdi. En sevdiğin şey sorusuna çocuk aklımla anne baba değilde Beşiktaş cevabı verdiğim için kaç kere azar işittiğimi saymadım… 

Düğünlere Beşiktaş formasıyla katılırım ve bunu çok mükemmel bir detay olarak düşünürdüm, çocukluk… 

Lafı bitmeyecek kadar uzatabileceğim bu konu da şimdilik bu kadar yazabiliyorum, içimden gelirse başka bir sefere devam inşallah… 
Beytullah B. , 10 Haziran 2017, cumartesi 

Yorum bırakın